Med sine tolkninger og klangen fra historiske instrumenter gjenskaper Bénédicte og Emil stemningen fra 1700-tallet.

De fremfører en Mozart-sonate for klaver og fiolin, W. F. Bach sonate for bratsj og klaver og den kjente Arpeggione sonate av Schubert spilt på viola d'amore. Hammerklaver og strykeinstrumenter med tarmstrenger har en fargerik og nyansert klang som gjør musikken levende.

Den franske bratsjisten Bénédicte Royer har studert ved CNSM i Frankrike, Norges Musikkhøgskole og Mozarteum-universitetet i Salzburg. Hun er ansatt i Oslo-filharmonien som nestgruppeleder. Benedicte har stor interesse av å fremføre ukjent repertoar og ny musikk, og har gjort flere kammermusikkinnspillinger for Simax Classics og Gramola. Tidlige har hun spilt i Chamber Orchestra of Europe, Camerata Salzburg og Akademie für Alte Musik Berlin. Hun har også vært gjestesolobratsjist i orkestre i Storbritannia og Norge.

Pianist Emil Duncumb flyttet til Norge som 8-åring og har studert ved Royal Academy of Music i London, The Julliard School i New York og Norges musikkhøgskole. Han er prisvinner ved MAFest hammerklaverkonkurranse i Brugge og mottaker av stipend fra Ingar Doblougs stiftelse. Emil grunnla i 2016 kammergruppen Pocket Sinfonia, som i Asker huskes fra tidligere opptredener ved Asker Kammerkonserter. Med Pocket Sinfonia har Emil turnert i England, Frankrike og Norge, og utgitt en CD i 2025. I 2022 mottok han De Unges Lindemanpris.

Bénédicte Royer, fiolin, bratsj, viola d'amore
Emil Duncumb, hammerklaver

Dette er den første konserten i helgens fokus på vårt hammerklaver, innkjøpt i 2024 med støtte fra Sparebankstiftelsen DNB. Konsert nr. 2 spilles søndag 8. mars.

NB! Du kan kjøpe felles billett til begge konsertene (7. og 8. mars) med rabatt:
Voksen kr. 400, Student kr. 250, Barn kr. 150

Konserten støttes av Sparebankstiftelsen DNB, Norsk kulturfond og Asker kommune.

Mer om Asker kulturhus